BENEFICIARIOS
Os arrendatarios titulares dun contrato de alugueiro de vivenda habitual.
REQUISITOS DA VIVENDA
- Que o propietario da vivenda sexa:
- Empresa ou entidade pública de vivenda
- Gran propietario (persoa física ou xurídica titular de máis de dez inmobles urbanos ou una
superficie construída de más de 1.500 metros cadrados. Non se inclúen garaxes e rochos)
- Outro tipo de propietario
REQUISITOS DO INQUILINO
- Que o titular do contrato se atope en situación de vulnerabilidade económica. Inclúense os
seguintes supostos, sempre que sexan como consecuencia da emerxencia sanitaria ocasionada polo
Covid-19:
- Traballador en situación de desemprego
- Traballador sometido a Expediente de Regulación de Emprego. (ERTE)
- Empresario ou profesional sometido a redución de xornada por motivo de coidados ou
circunstancias similares que supoñan una perda substancial de ingresos.
- Ingresos da unidade familiar
Compútense os ingresos de todos os membros que compoñen a unidade familiar, correspondentes ao
mes anterior á solicitude.
O límite máximo de ingresos é o seguinte, segundo as condicións dos membros da unidade
familiar:
INGRESOS MÁXIMOS
1
|
CONDICIÓNS
|
3 IPREM
1.613,52 €
|
Aplicables con carácter xeral
|
4 IPREM
2.151,36 €
|
Aplicable cando
1 membro da unidade familiar cumpra unha destas condicións:
· Teña declarada
discapacidade superior ao 33 por cento
· Estea en situación
de dependencia
· Padeza enfermidade
que o incapacite acreditadamente de forma permanente para realizar unha actividade
laboral
|
5 IPREM
2.689,20 €
|
Aplicable cando o
arrendatario cumpra unha destas condicións:
· Parálise
cerebral
· Enfermidade
mental
· Discapacidade
intelectual, cun grado recoñecido igual ou superior ao 33%.
· Discapacidade física
ou sensorial, cun grado recoñecido igual ou superior ao 65 %
· Enfermidade grave
que incapacite acreditadamente, á persoa ou ao seu coidador, para realizar unha actividade
laboral
|
1
O Real Decreto establece que o límite máximo de ingresos se incrementará 0,1 veces o Iprem
por fillo ou persoa maior de 65 anos e de 1,5 veces o Iprem por fillo no caso de familias
monoparentais
Composición da unidade familiar. Considerase unidade familiar a composta por:
- o arrendatario
-
o seu cónxuxe no separado legalmente ou parella de feito inscrita
-
os fillos, con independencia da súa idade, que residan na vivenda, incluíndo os vinculados por
unha relación de tutela, garda ou acollemento familiar e o seu cónxuxe non separado legalmente ou
parella de feito inscrita, que residan na vivenda.
- Pago mensual de alugueiro e subministros.
O custe mensual do alugueiro da vivenda sumado ao dos subministros básicos para a mesma (auga
corrente, electricidade, gas, gasóleo para calefacción, servicios de telecomunicación fixa e móbil
e posibles contribucións á comunidade de propietarios) deberán ser
iguais ou superiores ao 35 por cento dos ingresos netos mensuais que perciba o
conxunto de membros da unidade familiar.
No poderán acollerse á moratoria cando a persoa arrendataria ou algún membro da
unidade familiar sexa propietaria ou usufrutuaria de algunha vivenda en España, excepto si
acrediten a non dispoñibilidade da mesma por causa de separación ou divorcio, por calquera outra
causa allea á súa vontade ou cando a vivenda resulte inaccesible por razón de discapacidade do seu
titular ou de algunha das persoas que conforman a unidade de convivencia.
SOLICITUDE DE MORATORIA
O inquilino presentará
ante o propietario da vivenda a solicitude de moratoria e a documentación indicada
no Real Decreto.
- Prazo de presentación da solicitude: ata o 2 de xullo de 2020.
RESPOSTA Á SOLICITUDE DE MORATORIA
O prazo de resposta por parte do propietario da vivenda é de
sete días a partir da presentación da solicitude.
- Se o propietario da vivenda é unha
persoa física ou xurídica propietaria de máis de dez vivendas ou unha
empresa ou entidade pública de vivenda, a aplicación da moratoria é automática. Se
non houbo acordo previo entre as partes, no prazo de sete días dende a presentación da solicitude o
propietario terá que comunicar cal das dúas opcións seguintes escolle:
-
Redución do 50% do alugueiro.
Aplicarase durante o tempo que dure o estado de alarma decretado e, se o prazo fose
insuficiente en relación coa situación de vulnerabilidade, nas mensualidades seguintes.
O tempo máximo será de catro meses.
O tempo máximo será de catro meses.
As mensualidade aprazadas pagaranse, fraccionadas, durante un período de polo menos
tres años, a partir do momento en que se levante o estado de alarma ou do remate do prazo de catro
meses antes citado, sempre dentro da vixencia do contrato de arrendamento e as súas prórrogas.
Non se aplicarán penalizacións nin xuros.
O disposto nos dous apartados anteriores resultará tamén de aplicación a todos os
arrendamentos correspondentes ao Fondo Social de Vivenda derivado do Real Decreto-
lei 27/2012 de 15 de novembro, de medidas urxentes para reforzar a protección aos debedores
hipotecarios.
O arrendatario poderá acceder ás axudas transitorias de financiamento que se indican
máis adiante. Nese caso, levantarase a moratoria no pago do alugueiro na primeira mensualidade en
que o arrendatario teña á súa disposición o préstamos.
-
Se o propietario da vivenda
non está incluído no grupo anterior, deberá comunicar ao inquilino, no prazo de
sete días, as condicións de aprazamento ou de fraccionamento aprazado de la débeda ou as posibles
alternativas que propón en relación coas mesmas.
No caso de que o propietario non acepte ningún acordo sobre o aprazamento do pago, o
inquilino poderá beneficiarse das axudas de financiamento se cumpre os requisitos.
DOCUMENTACIÓN NECESARIA
Xunto coa solicitude de moratoria, o arrendatario deberá presentar ao propietario da
vivenda a seguinte documentación:
-
Desemprego: certificado expedido pola entidade xestora das prestacións. Debe constar a
contía mensual percibida en concepto de prestacións ou subsidios por desemprego.
-
Cese de actividade dos traballadores por conta propia: certificado da Axencia Estatal da
Administración Tributaria ou o órgano competente da Comunidade Autónoma sobre a base da declaración
de cese de actividade realizada polo interesado.
-
Número de persoas que habitan na vivenda habitual:
-
Libro de familia ou documento acreditativo de parella de feito.
-
Certificado de empadroamento relativo ás persoas empadroadas na vivenda, con referencia ao
momento da presentación dos documentos acreditativos e aos seis meses anteriores.
-
Declaración de discapacidade, de dependencia ou de incapacidade permanente para realizar una
actividade laboral.
-
Titularidade dos bens: nota simple do servicio de índices do Rexistro da Propiedade de todos
os membros da unidade familiar.
A nota simple pode solicitarse enviando un correo electrónico, ben ao Rexistro da
Propiedade onde estea inscrita a vivenda habitual do interesado ou ben, a calquera outro da mesma
poboación. Máis información en
www.registradores.org
No caso de que o solicitante da moratoria non poida aportar algún dos documentos
indicados poderá substituílo mediante unha declaración responsable que inclúa a xustificación dos
motivos, relacionados coas consecuencias da crisis do COVID-19, que lle impiden tal aportación.
Tras a finalización do estado de alarma e as súas prórrogas disporá do prazo de un mes para achegar
os documentos que no tivera facilitado.
EFECTOS DA MORATORIA
Os efectos da moratoria son os seguintes:
- Redución do 50 por cento do alugueiro durante o prazo establecido
ou
- Suspensión do pago do alugueiro mensual durante o prazo establecido.
Correspóndelle ao propietario da vivenda decidir cal das
dúas opcións aplica.
No caso de que o propietario non acepte ningún acordo sobre
o aprazamento do pago, o inquilino poderá beneficiarse das axudas de financiamento se cumpre os
requisitos.
AXUDAS TRANSITORIAS AO FINANCIAMENTO
As axudas transitorias ao financiamento están destinadas a proporcionar cobertura
financeira aos fogares que se atopen en situacións de vulnerabilidade social e económica como
consecuencia da expansión do COVID-19. Estas axudas, consistentes en préstamos, destinaranse a
facer fronte aos gastos de vivenda por parte dos beneficiarios.
A axuda consiste nun préstamo, concedido por unha entidade financeira, para o pago do
alugueiro.
Os inquilinos que se atopen en situación de vulnerabilidade sobrevida como
consecuencia da expansión do COVID-19
Como máximo o importe de seis meses de alugueiro
Non haberá xuros nin gastos de ningún tipo
O prazo para a devolución do préstamos será ata de seis anos.
Os préstamos terán o aval do Estado.
Os criterios e requisitos polos que se rexerán estas axudas serán os que se definan a
través dunha Orde do Ministerio de Transportes, Movilidad y Agenda Urbana